Joi, 13 octombrie 2022, la invitația Consiliului Județean Dolj, reprezentanții Asociației Monumente Oltenia au participat la Centrul Constantin Brâncuși din Craiova la evenimentul ocazionat de lansarea Strategiei de Turism a județului Dolj pentru perioada 2021-2027. În cadrul evenimentului, președintele asociației, Alexandra Daniela Ilie, a avut o intervenție în care a discutat despre implicarea în acest demers și a povestit despre unul din cele mai populare produse turistice locale din ultima perioadă, tururile ghidate oferite în cadrul serviciului Craiova Guided Tours, precum și despre oportunitatea de a le extinde la nivel de județ!
Strategia de Turism a județului Dolj pentru perioada 2021-2027 a fost elaborată de firma Civitta Strategy & Consulting ca urmare a implementării de către Consiliul Județean Dolj a proiectului Dezvoltare strategică și eficiență administrativă – Județul Dolj, cod MySMIS 135061. Scopul acestui proiect a fost de a contura o imagine de ansamblu reală a dinamicii județului Dolj și de a identifica provocările de dezvoltare relevante și actuale ale județului din sectorul turistic.
Încă din luna martie 2022, membrii Asociației Monumente Oltenia au fost invitați să contribuie, alături de alți actori relevanți, la procesul de elaborare a acestei strategii, invitație pe care am onorat-o cu drag, participând la diverse grupuri de lucru și dezbateri pe subiect. Astfel, am oferit date și informații necesare fundamentării analizei situației existente cu privire la principalele provocări în ceea ce privește dezvoltarea locală și județeană a sectorului turistic; resursele locale care pot sprijini dezvoltarea sectorului turistic din județul Dolj în următorii ani; tipurile de turism ce ar putea fi dezvoltate în zonă.
Am avut, deci, onoarea – dar și responsabilitatea – de a contribui la acest document strategic prin furnizarea de informații de la „nivelul ierbii” privind situația turismului în județ, cât și prin participarea la etapele de consultare publică a strategiei. După o perioadă în care strategia a fost în consultare publică, dezbaterea finală a acesteia a avut loc pe 9 august 2022. Ne-am bucurat să regăsim informațiile, feedback-ul și propunerile noastre încorporate în cadrul strategiei și sperăm ca expertiza noastră în domeniu să fie de folos și la implementarea acesteia.
La evenimentul de lansare au participat reprezentanții Civitta Stretegy & Consulting, Daiana Ghințuială și Denisa Căldăraru, care au prezentat procesul de elaborare, strategia, respectiv branding-ul (noile logo și motto – More than You Imagine) județului. Printre speakeri s-au numărat reprezentanții autorităților publice (președintele Consiliului Județean Dolj, primarul Municipiului Craiova), ai instituțiilor de cultură (directorul artistic al Teatrului Național Craiova), al organizațiilor din diverse domenii conexe (HoReCa, BOR) etc.
Printre intervențiile vorbitorilor au fost intercalate filme de prezentare a orașului Craiova și a județului, precum și mesaje din partea mai multor olteni celebri sau alte persoane îndrăgostite de Cetatea Băniei și de Dolj (ex: regizorii Felix Alexa și Tudor Giurgiu, turiștii polonezi Paola & Massimo ce au ajuns să viziteze Craiova în loc de Cracovia, Cătălin Măruță, Dr. Irinel Popescu, Claudiu Bleonț, Gică Craioveanu, Masterchef-ii Andrei Voica și Ciprian Ogarcă, Romică Țociu, Mihai Bobonete etc).
Le mulțumim, așadar, atât reprezentanților CJ Dolj, cât și celor de la Civitta Strategy & Consulting, firma care s-a ocupat de elaborarea documentului strategic, că au deschis portița dialogului și colaborării, dar și că ne-au dat o „voce” de a vorbi despre asta și despre activitatea noastră la Asociația Monumente Oltenia și în cadrul serviciului Craiova Guided Tours la evenimentul de ieri. De aici înainte ține de colaborarea dintre instituțiile publice, societatea civilă și mediul privat să transpună strategia în realitate și să transforme județul Dolj într-o destinație care să depășească așteptările!